Glejbjerg Børne- og Skolecenter

 Bøgelund 6
  6752 Glejbjerg
  Tlf. 79 96 54 76

  Mobil: 40 29 02 38

  E-mail: [email protected]

 

Kære børn og forældre.

Velkommen i BØRNEHAVEN.

Der er plads til dig hos os.

I er meget velkomne til at ringe til os og aftale hvornår I kan komme og besøge os. Mens mor og far får noget at vide om hvordan vi har det her i BØRNEHAVEN, kan du lege med de andre børn og se alt vores legetøj.

I denne folder kan I læse lidt om børnehaven inden i kommer på besøg.

Samtidig beder vi jer udfylde stamkortet og aflevere det til os når du starter i BØRNEHAVEN.

Vi glæder os til at se jer.

Hilsen børn og personale i BØRNEHAVEN.

 

Pædagogisk Læreplan

Børnehuset har en pædagogisk læreplan, som I er velkommen til at få et eksemplar af. 

I 2017 kommer der en pædagogisk  læreplan version 2

 

Meddelelser.                                                                                

På ”forældretavlerne” + på de hvide tavler vil vi give jer oplysninger om forskellige ting og aktiviteter.

1 gang om måneden sender vi ”BØRNEHAVE - NYT” på forældreintra.

I enkelte tilfælde vil vi sende sedler med hjem.

Husk forældreintra er kommunikationsmidlet i børnehaven på samme måde som i skolen og SFO.

 

 

Slik

Børnene må ikke medbringe slik i Børnehaven.

Er der noget der skal fejres, så lad os snakke om det.

 

Dagligdagen.

(tidspunkterne er ca. tider)

 

 

Kl. 6.30 – 7.30

Vi spiser morgenmad sammen med SFO’en. Der er kaffe/the på kanden, hvis I har tid og lyst

 

 

Derefter

1-2 formiddage i gymnastiksalen / hallen

 

i vinterhalvåret

 

1 formiddag om ugen kommer der 2 kommunale dagplejere på besøg med deres børn og de private kommer en gang om måneden.

 

 

Kl. 11.00:

Vi spiser madpakker.

 

 

Derefter:

Vi går som regel på legepladsen.

 

De børn som har brug for middags søvn har mulighed for det.

 

 

Kl. 14.00.

Vi spiser eftermiddagsmad.

 

Personale.

Daglig pæd. leder (37 t): Gunhild Kristensen

Pædagog (37 t):              Lisbeth Christoffersen

Pædagog (30 t):              Ida Schulz

Pædagog (37 t):              Susanne Baggesgaard

Pædagog (30 t):              Pia Pjengaard

Medhjælper: (30 t):        Sandy Geertsen

Rengøringsselskab:          KN Rengøring

 

Børnehaven og SFO har samme åbningstid.

 

Påklædning.

Klæd jeres barn PRAKTISK på!

De skal have skiftetøj med. Desuden er regntøj/overtrækstøj og gummistøvler uundværlige.

 

Navn på tøjet.

Da vi kan være op til 60 børn i børnehaven, skal der være navn i deres fodtøj, regntøj, overtrækstøj, vanter og lignende. Det giver os en meget større chance for at lægge ting på deres rette plads, hvis vi finder dem og så kan I få det med hjem igen.

 

Syge børn i børnehaven.

I børnehaven findes der en pjece om syge børn i daginstitutionen.

Ønskes der yderligere oplysning, henvises til Sundhedsstyrelsens vejledning for daginstitutioner.

Hvis dit barn er sygt kan det ikke modtages i daginstitutionen.

Barnet er sygt hvis almen tilstanden er påvirket eller barnet har feber.

Barnet betragtes som rask, hvis det kan klare at være i institutionen og deltage i de almindelige aktiviteter ude og inde.

Hvis du er i tvivl, bør du kontakte familiens læge.

 

Besked.

Kommer I senere en dag eller holder en fridag, så ring og giv besked eller sms.  

Ved ferieperioder, hvor vi sender sedler med hjem, er det vigtigt af hensyn til vores planlægning, at I giver besked – uanset om jeres barn kommer eller ej.

 

Åbningstider.

Mandag – torsdag:

Kl. 6.15 –  17.00

Fredag:

Kl. 6.15 –  16.00

Grundlovsdag lukket.

Den 24. december lukket.

 

Forældrekontakt.

Det er af stor tryghed og trivsel, at der er en god kontakt mellem jer og os.

Den daglige ”garderobesnak” er meget vigtig. Her har vi mulighed for kort at udveksle informationer og små sjove oplevelser omkring jeres barn.

Vi inviterer til forældresnak 1 gang om året, hvor vi har mulighed for at snakke uforstyrret i rolige omgivelser.

Skulle der opstå behov for en dybere snak finder vi naturligvis en tid til det.

 

Tavshedspligt.

Vi har tavshedspligt om alt hvad der vedrører jeres barn.

Dog har vi indberetningspligt til Vejen Kommune, hvis vi er bekymrede for barnets generelle trivsel. Som udgangspunkt vil det altid ske i samråd med forældrene.

 

 

Bestyrelse.

Vi har en fællesbestyrelse for Glejbjerg Børne- og Skolecenter.

Fællesbestyrelsen pr.1-8-2016 består af:

 

                                 

Formand                     Michael Hollænder

Næstformand              Heidi Thomsen

                                  Ove Nygaard

                                  Natalia Svendsen

                                  Benny Nielsen

                                  Susanne Hansen

                                  Rudi Tofterup Lyngsø

Medarbejderrep.         Heidi Lorenzen

                                  Suzette Rolskov

                                  Mie Jacobsen

                                 

Centerleder:                Jens Ole Svendsen

Centersouchef:            Gunhild Kristensen

 

 

Drikkelse

Der serveres  vand til frokost og eftermiddagsmad i børnehaven.

 

 Fødselsdage

Vi fejrer børnenes fødselsdage med flag, lys, fødselsdagssang m.v.

I må gerne medbringe boller, kagemand, frugt eller hvad I nu har lyst til.

Har I lyst til at invitere gruppen hjem kan det også lade sig gøre.

                     

 
   

Forskellige arrangementer.

”Kaffedag” har vi en gang imellem, hvor I inviteres på kaffe, når I henter jeres barn.

Fotografen kommer hvert andet år – følger skolen.

Derudover har vi sommerfest, julehygge og andet, hvor I som forældre er velkommen til at deltage. Oplysninger om disse arrangementer får I hen ad vejen.

 

 

Betaling

Betaling foregår i 12 rater.

 

 
   

Aflevering / afhentning.

Det er vigtigt at I siger GODDAG til en voksen, når I afleverer jeres barn og vigtigt at I får sagt farvel til en voksen, når I har hentet jeres barn igen.

Af hensyn til dagens aktiviteter, vil vi gerne at børnene er her senest kl. 9.15.

Hvis jeres barn bliver hentet af andre skal vi have besked, så vi kan undgå fejltagelser.